 |
Mutulik 30.03.2010Un tanar sta pe malul marii si priveste apusul. La un moment dat , vine cineva , ii pune mana pe umar si ii zice cu voce groasa: " Tu esti fiul meu , dar eu nu-s tatal tau " Cine e ? PS: am mai pus aceasta ghicitoare pe V1. |
|
Alin93. 30.03.20102+2+2=6 3*3-3=6 1 1 1=6 4 4 4=6 5/5=1=6 7 7 7=6 Puneti intre cifre semnul corespunzator,sau operatia corespunzatoare...Aveti voie orice maai putin ridicarea la putere.Sa va vad! |
|
LACOSTE 30.03.2010RE: 4 +log44 +log44=6 (am pus intre +log4 (in baza 4) :D 4 + 1 + 1 =6 |
|
LACOSTE 30.03.2010RE: log11 + log11 +log11 =6 nush daca e bine ... am cam uitat de log ;)) ~ log1(1x1x1) =log11=6~ |
|
LACOSTE 30.03.2010RE: 5/5=log11=6 adica 1=log11=6 , 1 la puterea 6 =1 ,1 la puterea 1 =1 s-ar putea sa fi incalcat regulile ! :D |
|
Alin93. 30.03.2010Cine Stie la 1 1 1 ii transfer 30 de credite.Termen pana diseara ora 21.00 |
 |
scandalos 30.03.2010RE: ma tu copii de pe google ? |
|
Cipi_bos 30.03.2010RE: poate tu prietene, din intamplare sunt chiar la lectia cu multimi ordonate asa ca lasa oftica, nu are rost ... |
|
Cipi_bos 30.03.2010RE: adica factorial " ! " |
 |
scandalos 30.03.2010RE: cred ca e bun asa Alin93 ... mama e profesoara de mate ... (1+1+1)!=3!=6 |
|
Cipi_bos 30.03.2010RE: nu vezi ca am pus eu mai sus ? :)) |
|
LACOSTE 30.03.2010RE: normal k e bine ! la varianta asta nu m-am gandit !:D |
|
LACOSTE 30.03.2010RE: si daca nu era maica-ta profa de mate era buna rezolavarea;)) |
|
mitanul21 30.03.2010RE: In baza 10 se numara in felul urmator : 1 , 10 , 11 , 100 , 101 , 110 , 111 rezulta ca 111 e al 6-lea numar deci 111=6 . (Faceam de astea in clasa a 9-a :)) ) |
 |
miTzuliK 30.03.2010RE: E a 9-a pentru ca si eu sunt la profil mate-info, clasa a IX-a si fac de astea. :) Am facut de fapt... |
|
mitanul21 30.03.2010RE: Ce praf sunt..stai ca nu e bine :)) |
|
mitanul21 30.03.2010RE: Pai cred ca 6 scris in baza zece inseamna 110 nu 111.Poate nu la asta te refereai.. impartind 6 la 2 vei afla resturile pe care daca le iei invers iti da 1 1 0 (al 6-lea termen).Probabil te referi la altceva dar daca e sa luam logica mea 1 1 1 = 7 nu 6 :D |
|
phanntomas 30.03.2010RE: e corect cum a zis cipi ... |
|
LACOSTE 30.03.2010RE: 6 in baza 2 e 110 ! in baza 10 e 6 !;) |
|
Sparr0w 30.03.20101+1+1=3 , 3 X 2 = 6 :)) |
|
mitanul21 30.03.2010Eu am reusit sa arat ca 1 + 1 = 0 dar cand i-am aratat profului de licenta, mi-a spus ca este o greseala in demonstratie dar nu mi-a spus care si nici acum nu am depistat-o : 1 + 1 = 0 radical (1) + radical (1) = 0 radical ((-1)*(-1)) + radical ((-1)*(-1)) = 0 radical (-1)* radical (-1) + radical (-1) * radical (-1) = 0 i*i + i*i = 0 i^2 + i^2 = 0 -1 - 1 = 0 1 + 1 = 0 As fi curios daca stie cineva de ce nu e corect desi aparent demonstratia e corecta . |
 |
KÖNIG 30.03.2010RE: Nu prea inteleg de ce ai egalat cu 0 . Ca de exemplu : i^3+i^3=0 (1-1=0) deci 2i^3=0 =>i^3 = 0 dar i^3=-1 deci este fals . Cred ca la transformatul asta in i este problema . |
|
andresinho 31.03.2010RE: prietenas, ai bacu...sa te anunt ca radical(a^2) este |a| (modul de a)..ia vezi daca ti mai iese 1+1=0, ca ma impusc dupa 15ani de matematica:)) |
 |
KÖNIG 31.03.2010RE: Ma scuzi prietenas , nu sunt la fel de inteligent ca tine .Probabil stii foarte multa matematica , ai descoperit si modulul la numerele complexe , eu inca nu .:)) PS : i nu este constanta .... asta asa ca sa stii si tu . :) |
|
mitanul21 31.03.2010RE: Ai dreptate... vad ca esti in forma cu matematica. Ps : cu privire la ce am demonstrat eu mai sus (vad ca e cam confuz),am incercat sa arat prin transformari ca de la 1+1 se poate ajunge la rezultatul 0.Deci 1+1=2 (normal) si 1+1=0 (ce am dem eu) asadar 2=0 . In fine,scuze de off topic.. |
|
andresinho 01.04.2010RE: si sa ti raspund si tie, si sa ti demonstrez ca profesorul stia ce vorbea, si ca nu sunt eu cel confuz, ci tu...o sa o iau pas cu pas, domnule mitanul21: pas1: radical (1) + radical (1) = 2(nu pot sa zic 0, pt ca m-as jigni pe mine) pas2: tu ai zis mai departe ca radical (1)=radical ((-1)*(-1)) (bravo, corect). sa vedem mai departe: pas3: cum scriem noi radical ((-1)*(-1))??pai daca tu scrii ca radical ((-1)*(-1))=radical (-1)* radical (-1), atunci inseamna ca ti-a placut orice altceva in afara de matematica...da, corect, regula este valabila pentru numere NENEGATIVE(-1 e un intreg negativ)!!!! cand ai parte de numere negative sub radical, prietene, folosesti modulul, sau te abtii de la comentarii de genu "este confuz" pt ca dastea rezolvam in cls a 7..pe la clasa,pt ca la olimpiada ne dadeau ceva mai greu.. |
|
Cipi_bos 01.04.2010RE: n-a zis de tine ca esti confuz ... |
|
andresinho 01.04.2010RE: m am grabit:D ...se referea la faptul ca demonstratia lui e confuza..cred:P dar m am enervat cand am vazut ditamai prostia:)) si am crezut ca a zis de mine:D imi cer scuze pt asta:D ..dar sper ca acum stie ca 1+1=2(INTOTDEAUNA) |
|
mitanul21 01.04.2010RE: Intotdeauna ? Trebuie sa pui anumite conditii ca sa fie intotdeauna... La prima ora de info din liceu am aflat ca 1+1 =10 . Daca te referi la domeniul matematica (nivel de liceu),ai dreptate dar si acolo trebuie sa impui multe conditii... Si nu mai ataca omul pentru ca eu am pus o simpla problema si am cerut un raspuns,nu ti-am cerut nu stiu ce analiza... |
|
mitanul21 01.04.2010RE: Sa zicem ca ai dreptate.. (nu mai stiu matematica pentru ca de un an nu am mai lucrat cu acest obiect ).Ce ai spus tu este corect dar nu mi-ai raspuns la intrebarea..unde s-a gresit in demonstratie ? Daca esti asa superdotat in matematica,poti da un raspuns complet. Eu am scris de la bun inceput ca este logic ce am scris dar nu si corect.. |
 |
Pele 01.04.2010RE: 1 + 1 = 2 ... pe mine asa m-a invatat la scoala :))) ! In fine, poate m-au mintit.... tot scoala m-a invatat si ca sunt creat din lut :)) ! |
|
andresinho 01.04.2010RE: da prietene...stiu matematica... o sa notez prin |a|=modul de a asadar: orice(ORICE) nr complex are modul, asa ca |a+b*i|=radical(a^2+b^2)..si |i|=|0+1*i|=radical(0^2+1^2)=radical(1^2)=|1|=1....deci da...poate intelegi.. |
|
mitanul21 01.04.2010RE: Omiti anumite lucruri ..daca se lucreaza in multimea numerelor complexe radical (-1) va fi i,aici nu mai ai modul.Daca vrei tu sa scoti modul |i| normal ca va fi radical(1) adica 1.. |
|
andresinho 01.04.2010RE: hai sa te fac sa intelegi: radical(-1)=i.DA! dar pana aici este greseala: radical ((-1)*(-1)) nu este egal cu radical (-1)* radical (-1)! radical(a*b)=radical(|a|)*radical(|b|). de aici rezulta ca : radical (-1)* radical (-1)=radical(|-1|)*radical(|-1|)=radical(1)*radical(1)=1*1=1. Sper ca am fost destul de clar:) |
|
mitanul21 01.04.2010RE: Nu mai intru in detalii pentru ca suntem pe frecvente diferite.Tu ai un pachet de cunostinte ( bine pus la punct la acest nivel) eu am un alt pachet de cunostinte ( mai extins ). Am scris de la bun inceput ca rezolvarea este logica nu si corect matematica. |
|
andresinho 01.04.2010RE: bine man..insa asta e problema de matematica..nu de logica! salut |
|
andresinho 31.03.2010RE: asta am invatat acum 4 ani, prin clasa a 7 |
|
andresinho 01.04.2010RE: si pt cultura ta matematica.....ai facut o gafa pe care eu personal nu o inteleg: ai zis i^3=-1, dar problema e ca i^3= -i => i^3-i^3= -2i...mai invatati si voi matematica;) |
|
andresinho 01.04.2010RE: am scris grabit..i^3+i^3=-2i ( i^3-i^3=0). |
 |
KÖNIG 30.03.2010RE: Am demonstrat exact ce ai demonstrat tu dar era -1+ -1 =-2 |
 |
KÖNIG 30.03.2010RE: Las-o balta ca am gresit . :D |
|
LACOSTE 30.03.2010RE: ce inseamna semnul ^? |
 |
Mutulik 30.03.2010RE: Dak le arati la broscari din astea cred ca-s litere chinezesti . Mai ales aia de sus , cu factorial , ce dreaq , eu stiu matematica cat sa ma descurc in viata de zi cu zi. E diferenta de invatamant. |
|
LACOSTE 30.03.2010RE: draguta... :D inca n-am gasit greseala !:| |
 |
KÖNIG 30.03.2010Esti intr-o camera si vrei sa iesi . Exista 2 usi , una care duce afara iar una in spatele careia se afla o tona de serpi .:D In camera cu tine mai sunt 2 persoane : una care spune adevarul iar cealalta care minte . Ai voie la o singura intrebare si poti intreba o singura persoana . Cum faci sa alegi usa corecta ? |
 |
Pele 30.03.2010RE: Intrebi una din cele doua persoane pe care usa tre` sa iesi. Dupa ce iti raspunde il pui pe el/ea sa deschida usa. Daca e usa care duce afara, iesi si tu, daca e usa care duce la serpi, iesi pe cealalta usa :))) ! |
|
phanntomas 30.03.2010RE: stai sa inteleg intrebarea o pui la 1 din persoane , dar sti care este cel care minte si cel care spune adevarul sau ? |
 |
KÖNIG 30.03.2010RE: Ma scuzi ca n-am trecut in datele problemei. Nu stii care spune adevarul si care minte . |
 |
Pele 30.03.2010(1+1+1)! = 6 (adica 3 factorial) sau 1-(1*1)=integrala din 6. :) |
|
AtemMuto 30.03.2010STOP ! Aici nu se dau probleme de matematica !!! |
|
AtemMuto 30.03.2010În anul 1904 un călător ce a vizitat valea rîului Ian-Tzi în China, a atras atenţia la dragostea băştinaşilor faţă de nişte pomuşoare sălbatice de mărimi mici, pe care aceşsea le numeau „piersicii maimuţelor”. Gustul acestor „piersici” combina gustul căpşunelor, a bananelor, a zemosului şi a ananasului. Dar cum numim noi astăzi aceste „piersici ale maimuţelor”? |
|
Andr3iu 30.03.2010RE: COooooooooaiiiiiiiiiiiiii ........oua... |
|
Andr3iu 30.03.2010RE: Nu vb prostii ;) |
|
Alin93. 30.03.2010E problema de matematica ma...:-j chestia aia... cIPI ti-am bagat 30 de credite |
|
AtemMuto 30.03.2010RE: ai auzit de concursul "Ce unde cand ? " :-? |
|
Fam0uS_1 30.03.2010vai de matemativa voastra:D |
|
Fam0uS_1 30.03.2010matematica :> " vai de romana mea " :)) |
 |
KÖNIG 31.03.2010Ofer 50 de credite primului user care rezolva problema propusa de mine mai sus . :) |
|
AtemMuto 31.03.2010RE: nu poti, pentru ca nu ai cumparat :-? |
 |
KÖNIG 01.04.2010A trecut termenul . Nu va mai dau nimic . :)) |
 |
andreiu16A 01.04.2010RE: Ii intrebi pe oricare din cei 2 care sunt in camera ceva de genul : Ce ar zice cealalta persoana , daca i-as spune care usa este buna ? El iti va spune o usa , iar tu o alegi pe cealalta . |
 |
KÖNIG 01.04.2010RE: A trecut termenul :)) sac sac sac |
 |
KÖNIG 01.04.2010Intrebarea care trebuia pusa era "Daca as intreba cealalta persoana care este usa buna , ce mi-ar raspunde ? " In cazul in care l-ai intreba pe cel care spune adevarul , el ti-ar spune ca cel care minte te va indrepta spre usa gresita . In cazul in care l-ai intreba pe cel care minte , el ar minti si ti-ar spune ca cel care spune adevarul te va indrepta tot spre usa gresita . => alegi cealalta usa . |
|
mitanul21 01.04.2010Una mai veche dar interesanta : Sunt cinci case diferite, fiecare pictata in alta culoare. In fiecare casa locuieste o persoana de alta nationalitate, care prefera propria sa bautura, diferita de a celorlalti. Fiecare om are pe langa el un animal distinct si fumeaza o marca distincta de tigari. Se fac urmatoarele afirmatii: 1. Englezul locuieste in casa rosie. 2. Suedezul are un caine. 3. Danezul bea ceai. 4. Casa verde este la stanga casei pictata in alb. 5. Persoana din casa verde bea cafea. 6. Persoana care fumeaza Pall Mall creste pasari. 7. Persoana din casa galbena fumeaza Dunhill. 8. Persoana din casa din mijloc bea lapte. 9. Norvegianul locuieste in prima casa. 10. Persoana care fumeaza Blend locuieste in casa vecina celei unde se cresc pisici. 11. Persoana care creste cai locuieste langa cel care fumeaza Dunhill. 12. Persoana care fumeaza Blue Master bea bere. 13. Germanul fumeaza Prince. 14. Norvegianul locuieste alaturi de casa vopsita in albastru. 15. Cel care fumeaza Blend este vecin cu persoana care nu bea decat apa. Intrebarea este: Cine creste pesti ? |
 |
Pele 01.04.2010RE: Asta e testul conceput de Einstein. El zicea ca doar 2% din populatia globui il poate rezolva :D ! Nu cred ca cineva de pe site il poate, daca nu foloseste google ! |
|
Cipi_bos 01.04.2010RE: Deci 2 din 100 oameni pot rezolva? E destul de mult oricum... |
 |
KÖNIG 01.04.2010RE: Eu am rezolvat-o acum 1 an la problema zilei . :P |
|
LACOSTE 02.04.2010RE: da a lu eistein , mai era un q vapoare ! |
 |
GabiA 01.04.2010RE: Asta e si pe diseara.ro, la problema zilei :D Asa ca nu va zic raspunsul. |
|
andresinho 01.04.2010RE: germanul?:D sper ca am facut bine..desi mi-a luat cam 30-40minute.. |
|
mitanul21 01.04.2010RE: Asa mi-a dat si mie..dar nu stiu exact daca e bine.. |
|
rapidistu90 01.04.2010RE: e doar o solutie unica ? mie mi-a iesit ca danezul poate m-am incurcat pe undeva ;)) |
 |
Pele 02.04.2010RE: Google :-" ! |
|
mitanul21 01.04.2010Am mai gasit una super atre :)) Un locatar al unui bloc sta la etajul 10. Si tot timpul cand vrea sa iasa din casa coboara pana la parter cu liftul .. si iese din bloc. Insa cand ajunge acasa, urca numai pana la etajul 7 cu liftul. Din ce cauza? |
|
Mestelistu` 01.04.2010RE: Era prea mic ca sa ajunga sa apese butonul " de etajul 10 " :)) ... |
|
muratura_nebuna 02.04.2010RE: Fiindca e pitic si ajunge cu degetul doar la 7 |
 |
GabiA 01.04.2010Fara sa va uitati pe comentarii, puteti sa-mi explicati de ce poza zilei de astazi de pe diseara.ro are acel titlu ? Repet, fara sa va uitati pe comentariile din pagina pozei. |
 |
Deyu 01.04.2010RE: Pentru ca avionu care aterizeaza e un Concorde? Si Concorde-ul nu mai zboara de ceva vreme? :-?... |
|
LACOSTE 02.04.2010Un vapor avea X cosuri, Z elice si T pasageri. El a ridicat ancora in ziua de N a lunii P, anul 1900 + Z. Inmultind aceste necunoscute si adaugand radacina cubica a varstei capitanului se obtine numarul 4752862. Puteti spune: 1) cati ani are capitanul? 2) cate cosuri are nava? 3) de cate elice este propulsata? 4) cati oameni a luat la bord? 5) la ce data a ridicat ancora? La prima vedere problema de mai sus pare o gluma, intrucat ar trebui sa ia forma unei ecuatii cu. sapte necunoscute (X,Z,T,N,P,Y, plus varsta capitanului) si are doar o singura cunoscuta (numarul ce se da). Asemenea ecuatii nu se pot rezolva. Totusi nu este asa. Daca va ganditi putin, vedeti ca se poate rezolva fara algebra, ci doar facand apel la cunostintele dv. de matematica elementara si - mai ales - la logica. Hai sa va vad ! eu am facut-o mai demult :P |
|
muratura_nebuna 02.04.2010RE: Sa pornim logic la rezolvarea problemei. Stim ca varsta capitanului reprezinta un numar, care un cub perfect. In sirul numerelor naturale, ce cuburi avem? 1, 8, 27, 64, 125. Ne oprim aici. Este imposibil ca un capitan de vas sa aiba. 1 an sau 8 ani si chiar 125 de ani. E putin probabil sa aiba si 27 de ani, de aceea sa luam in consideratie numarul 64, care este posibil sa fie varsta lui. Radacina cubica a lui 64 este 4. Deci, produsul celorlalte sase necunoscute trebuie sa fie 4752862 - 4 = 4752858. deoarece este produsul mai multor numere, sa extragem factorii primi din el: 4752858 |2 2376429 |3 792143 |11 72013 | 23 3131 | 31 101 | 101 Prin urmare 4752858 = 2;3;11;23;31;101.Si acum sa vedem careia dinte celelalte necunoscute (varsta capitanului o stim) i-ar putea corespunde fiecare numar. Cate cosuri avea nava? Fireste numai 2 sau 3. Dar elice? Aici raspunsul e clar: un vapor are, de obicei un numar par de elice, deci acesta poate fi doar 2, iar numarul cosurilor - 3. Cati oameni a luat la bord? Cel mai probabil 101, caci e mai logic si acest numar nu poate fi ziua, luna sau anul (deoarece am avea, in acest din urma caz, 1900 + 101 = 2001!). Au ramas 11, 23, 31. Fireste, 11 nu poate fi decat luna, deci e vorba de noiembrie. Ziua nu poate fi 31, pentru ca noiembrie are 30 de zile. Deci, X = 3, Y = 2, T = 101, N = 23, P = 11, Z = 31. Sau, altfel spus: vaporul avea 3 cosuri, 2 elice, 101 pasageri, a ridicat ancora la 23 noiembrie 1931, iar capitanul avea 64 de ani. Dar nu s-ar putea sa fi avut 27 de ani? In acest caz radacina cubica e 3 si 4752862 - 3 = 4752859. acest numar nu se imparte la 2, nici la 3, nici la 4, nici la 6; factorii lui primi sunt numere prea mari pentru a fi luate in consideratie, in cazul nostru concret. |
 |
KÖNIG 02.04.2010RE: E o coincidenta ca a copiat fiecare cuvant .:)) |
|
Mestelistu` 02.04.2010RE: da, chiar si " ; " ... pe care nu cred ca o pun nici 0.1 % de pe "saitu'" asta corect :)))))) |
 |
KÖNIG 02.04.2010RE: Stie informatica (copy-paste ) , acum vrei sa stie si limba romales ? |
 |
Tavel. 02.04.2010Doua vaci crosetau apa intr-o pestera. La un momentdat una dintre ele o intreaba pe cealalta : - App de lapte , cat e ceasu' ? Cealalta ii raspunde: - Nu stiu , cred ca maine o sa ploua... Morala povestii care e ? |
 |
Pele 02.04.2010RE: Laptele are calciu :)) ! |
 |
Mutulik 05.04.2010RE: Nu te juca cu focu ca te calca tramvaiul ;) |
|
AtemMuto 24.10.2010Deuteronomul, cap XIV: Orice pasăre curata s-o mâncaţi. Dar din ele sa nu mancati pe acestea: vulturul, vulturul rapitor si vulturul de mare, Corbul, soimul, gaia cu soiurile ei, Tot soiul de ciori, Strutul, cucuveaua, pescarusul si uliul cu soiurile lui, Huhurezul, ibisul si lebada, Pelicanul, porfirionul si corbul de mare, Cocostarcul, pupaza cu soiurile ei... Dacă vă daţi seama care este echivalentul grecesc pentru "mână", veţi scrie, într-un minut, care este ultima "pasare" inclusa in aceasta lista. |
 |
Joi, 25 sep 2025 05:05
Anunțuri
|
|